FUTURE-STEM-HUB Projesi Kapsamında Ortaöğretim Öğrencilerine Yönelik Yapay Zeka Destekli Materyal Geliştirme Eğitimleri Tamamlandı
10
00:52
25.04.2025

FUTURE-STEM-HUB Projesi: Yapay Zekâyı STEM Eğitimiyle Buluşturmak

 

Uluslararası ortaklarla yürütülen FUTURE-STEM-HUB projesi, Almanya, Türkiye, İspanya, Bulgaristan ve Portekiz'in iş birliğiyle, yapay zekâ (AI) eğitimini ortaöğretim STEM müfredatına entegre etmeyi hedeflemektedir. Proje; öğrencilere yapay zekânın toplumsal etkilerini tanıtmayı, Python programlama dili aracılığıyla AI teknolojilerini keşfetmelerini sağlamayı ve böylece onları geleceğin teknolojilerine hazırlamayı amaçlamaktadır.

 

Proje kapsamında;

 

  • Yapay zekâ kavramlarını ve bu kavramların günlük yaşamdaki etkilerini tanıtan eğitim materyalleri geliştirilecektir.
  • Öğrencilerin, yapay zekâ uygulamaları konusunda pratik deneyimler kazanmaları sağlanacak ve Python programlama diliyle çalışmaları teşvik edilecektir.
  • Öğretmenler için, yapay zekânın STEM derslerine entegrasyonuna yönelik rehberlik ve destek materyalleri sunulacaktır. Bu sayede öğretmenlerin, AI teknolojilerini ders içeriklerine entegre etmeleri kolaylaştırılacaktır.

 

FUTURE-STEM-HUB, yalnızca öğretimsel çıktılarla sınırlı kalmayıp; yapay zekânın okul müfredatında yer bulması ve bu teknolojilerin toplumsal geçiş süreçlerine katkı sunması için yaygınlaştırma faaliyetleri de gerçekleştirecektir.

 

Proje, ortaöğretim öğrencilerine yönelik etkileşimli, çağdaş ve uygulamaya dayalı eğitim materyalleri geliştirerek, onların analitik düşünme, problem çözme ve teknoloji okuryazarlığı becerilerini güçlendirmeyi hedeflemektedir.

 


 

Proje Ortakları:

 

  • Essen Üniversitesi (Almanya)
  • Kütahya İl Millî Eğitim Müdürlüğü (Türkiye)
  • M&M Profuture Training (İspanya)
  • Tetra Solutions Ltd. (Bulgaristan)
  • Coopetape (Portekiz)

 

 

25-04-202525-04-202525-04-202525-04-202525-04-202525-04-202525-04-202525-04-202525-04-202525-04-202525-04-202525-04-202525-04-202525-04-202525-04-202525-04-202525-04-202525-04-2025

 

Yayın Tarihi: 25.04.2025