KÜTAHYA İL MEM ARGE

KÜTAHYA İLİNDE TÜBİTAK ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİNİN NİTELİK VE NİCELİĞİNİN ARTIRILMASI PROJESİ

TÜBİTAK Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nda 2016 yılı itibariyle yer alan branşlarda “TÜBİTAK Bilimsel Proje Danışmanlığı Eğitimi” Kütahya İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz bünyesinde çalışan 250 öğretmenimize Dumlupınar Üniversitesi Öğretim Üyelerince verilecektir. 
KÜTAHYA İLİNDE TÜBİTAK ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİNİN NİTELİK VE NİCELİĞİNİN ARTIRILMASI PROJESİ

Kütahya ilinde yer alan bütün ortaöğretim kurumlarında TÜBİTAK Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nda yer alan  Bilgisayar, Biyoloji, Coğrafya, Değerler Eğitimi, Fizik, Kimya, Matematik, Psikoloji, Sosyoloji, Tarih, Teknolojik Tasarım ile Türk Dili ve Edebiyatı branşlarında öğrenciler tarafından 2017 yılı için başvurusu yapılacak projelerin nitelik ve niceliğinin artırılması amacıyla bu proje hayata geçirilmiştir.

Bu proje ile hedeflenen; TÜBİTAK Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nda 2016 yılı itibariyle yer alan Bilgisayar, Biyoloji, Coğrafya, Değerler Eğitimi, Fizik, Kimya, Matematik, Psikoloji, Sosyoloji, Tarih, Teknolojik Tasarım ile Türk Dili Edebiyatı branşlarının her birinde 20 öğretmenin TÜBİTAK Bilimsel Proje Danışmanlığı Eğitimi almasını sağlayarak bu konuda her branşta eğitim alan her bir öğretmenin beş projeye danışmanlık yapmasını sağlamaktır. Böylece her branştan 20 olmak üzere 12 branştan toplam 240 öğretmene eğitim verilmesi ve böylece her branştan 100 proje başvurusunun yapılması hedeflenmektedir. 

TÜBİTAK Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nda 2016 yılı itibariyle yer alan branşlarda “TÜBİTAK Bilimsel Proje Danışmanlığı Eğitimi” alan öğretmenlerin her birinin 5 proje danışmanlığı yapması beklenmekle birlikte, projeye uygun öğrenci seçimi, altyapı imkanları, yer değiştirecek öğretmenler, ailesinin tayini çıkan ve okul değiştiren öğrenciler ve diğer beklenmeyen unsurlar göz önüne alındığında; eğitim alan her bir öğretmenin en az 3 projeye danışmanlık yapması beklenmektedir. Böylece İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz her branştan 20 öğretmenin 3’er projeye danışmanlık yapması halinde toplam 12 branşta 720 adet proje başvurusu yapılmasını beklemektedir.

Bu şekilde TÜBİTAK Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nda başvurusu yapılan branşlarda “niceliksel” bir artış beklenmekle birlikte, üniversite ile kurulan ortaklık sonucu 6 ay boyunca üniversite tarafından her branşa atanan akademik danışmanlar sayesinde projelerin “niteliğinin” artırılması asıl beklenen sonuçlardan en önemlisidir. Çünkü üniversiteden atanan akademik danışmanların proje danışmanlığı yapan ya da projeyi yürüten öğrencilerimize üniversitenin imkanlarının, kütüphanelerinin, laboratuvarlarının ve ilgili bölümdeki akademik birikim ile diğer öğretim elemanlarından destek almalarının sağlanması beklenmektedir.

Proje eğitiminin esası, Haziran 2016’dan başlamak üzere Aralık 2016 dahil olmak üzere 6 aylık bir süreçte yukarıda sayılan 12 branşın her birinden Milli Eğitim Müdürlüğümüze başvuruda bulunan ve başvuru sırasına göre belirlenen her branş için 20 öğretmene, yine ilimizdeki üniversite ile Milli Eğitim Müdürlüğümüz arasında yapılmış olan “İşbirliği Protokolü” çerçevesinde bu projeler için “akademik danışman” olarak atanmış öğretim elemanları tarafından her ay 1 gün ve 7 saat süreyle proje surecinin alt basamaklarının nasıl yürütüleceğine ilişkin eğitim verilmesidir.

 

/meb_iys_dosyalar/2016_06/22050014_tubitak_egitimi_katilimci_listesi.pdf

 

/meb_iys_dosyalar/2016_06/22050833_proje_ekibi_ve_yonetimi.pdf

0 - 0274 280 43 92 , 280 43 94 , 280 43 95

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.